Sunday, March 18, 2007

WANITA IDAMAN LELAKI : Siri 1


3 dari 19 Ciri-ciri Wanita Idaman Lelaki....

Alhamdulillah, hari ini, Aruna ingin berkongsi sedikit tentang 3 daripada 19 ciri-ciri yang seharusnya di miliki oleh seorang insan yang bergelar wanita. Ciri-ciri ini juga dikategorikan sebagai ciri-ciri wanita idaman lelaki... Ayuh kita saksikan apa ciri-cirinya...

1) Kecantikan Dalaman

  • Wanita yang tulen senantiasa berlemah lembut dalam perawakannya tetapi bersikap tegas dan meninggi di dalam prinsip dan nilaian hidupnya, hal ini adalah " kecantikan Dalaman " yang tiada tolok bandingnya...
  • Wanita ini tidak akan menjual maruah diri semata-mata utk wang dan kepentingan nya..
    juga tidak akan menyerahkan diri mereka kpda nafsu semata-mata serta tidak akan meminta perkara yang mmg bukan miliknya...
  • "Kecantikan dalaman terpancar dari Hati yangyang Murni dan Minda yang sentiasa bersangka baik"
  • Allah Berfirman di dalam kitab al-Quran. "Sesungguhnya Allah menciptakan manusia dengan sebaik-baik kejadian" (at-Tin : 4)

2) Keanak-Anakan
  • Fitrah seorang lelaki mmg menyukai sifat seorang wanita yang "keanak-anakan" dan manja agar lelaki tersebut mudah berpranan sebagai seorang pelindung, tetapi sifat "keanak-anakan" tersebut tidak seharusnya melampaui batas sehingga menampakkan wanita tersebut tidak matang...
  • Suara merdu wanita juga mampu menambat hati lelaki, tetapi tidak seharusnya dipergunakan kemeduan suara itu untuk menarik hati lelaki sehingga merosakkan hatinya dan mampu didatangi bisikan-bisikan syaitan...
  • "Simpanlah kemerduan suara itu untuk suami apabila sudah bergelar isteri kelak."

3) Kecantikan
  • Kecantikan dan wanita mmg tidak dapat dinafikan, namun kecantikan itu biarlah dilunaskan oleh syara'.
  • Kecantikan wanita itu akan bertambah seri jika disulami dengan keIMANan dan KeTAQWAan.
  • Di antara kategori-kategori kecantikan wanita ialah:
    • "NAFSU mengatakan wanita itu cantik dari paras rupa..."
    • "AKAL mengatakan wanita itu cantik pada ilmu & kepandaiannya..."
    • "HATI menyatakan wanita itu cantik pada akhlaknya...."
  • Aruna suka menyatakan agar simpanlah kecantikan diri itu untuk bakal suami dan bukan lelaki ajnabi bagi anda... Di antara tips menjaga kecantikan untuk bakal suami ialah:
    • Memecahkan lemah ketika masih gadis supaya kelihatan langsing...
    • Menjaga kesihatan dan stamina dengan beriadah...
    • Menjaga kehalusan kulit dengan rawatan-rawatan tertentu...



    Nantikan sambungan nya...


8 comments:

Mashizaki Keikan said...

bai... tak update pun...

tutekx said...

Easy Get Money :
1. go to the following link; http://www.AWSurveys.com/HomeMain.cfm?RefID=tutekx Join this site. It is also free.
2. You get paid for completing surveys over there 6$ to 4$ dollars per survey and 1.25$ per referral
3. Create a paypal PREMIUM Account at this address. It is free; https://www.paypal.com/row/mrb/pal=DRV7BMWZB45NWWhen asked for credit card details simply say cancel. You do not need to fill it.
4. You can also use paypal money to buy stuff on ebay and other shopping sites.
5. Thats is it. So Simple and I swear it works.I learnt this from another friend and i thought it will be good for my friends here. So I thought of helping
6. Try Now Click Here

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. go to the following link; http://www.AWSurveys.com/HomeMain.cfm?RefID=tutekx Join this site. It is also free.
2. You get paid for completing surveys over there 6$ to 4$ dollars per survey and 1.25$ per referral
3. Create a paypal PREMIUM Account at this address. It is free; https://www.paypal.com/row/mrb/pal=DRV7BMWZB45NWWhen asked for credit card details simply say cancel. You do not need to fill it.
4. You can also use paypal money to buy stuff on ebay and other shopping sites.
5. Thats is it. So Simple and I swear it works.I learnt this from another friend and i thought it will be good for my friends here. So I thought of helping
6. Try Now Click Here

Pushkar said...

!!!Easy Get Money!!!
1. go to the following link;

Free Rapidshare Premium Account


Join this site. It is also free. You get paid for completing surveys over there 6$ to 4$ dollars per survey and 1.25$ per referral . have a 1 year premium account and now i am collecting some exta cash .
2. Then create a paypal PREMIUM Account at this address. It is free; ; http://www.paypal.com or Click Here When asked for credit card details simply say cancel. You do not need to fill it . Another thing you can also use paypal money to buy stuff on ebay and other shopping sites.
3. Thats is it. So Simple and I swear it works.
4. I learnt this from another friend and i thought it will be good for my friends here. So I thought of helping
5.Try Now

kartina said...

susah sekarang nak cari wanita yang memiliki ciri-ciri ni. nak cari yang ada satu ciri pun susah. orang tua-tua ada berkata 'kita tidak akan kenal pasangan kita hinggalah berkahwin'
kata-kata mereka sememangnya bukan omong kosong. ia memang benar.
aku nak kongsi cerita tentang seorang sahabat aku. dia kahwin dengan seorang minah ni. aku pernah tengok minah ni dulu sblum sahabat aku ni kahwin, memang lembut. pijak semut pun tak mampus. amik hati bakal mentua memang tip top. pastu sahabat aku aku kawinlah dgn minah ni.maka mulalah tragedi lepas setahun dua kahwin. kesetanan dan kebiadaban minah ni mula terserlah dengan jayanya.
minah ni pantang ditegur suami. pasti melenting dan mintak cerai dan suruh member aku ni kawin lain. minah ni dengan mentua memang dah tak pandai amik hati. sentiasa bermasam muka apatah lagi berbual. kesian member aku ni.
jadi, kita boleh letak 100 ciri-ciri apa yang kita idamkan.tapi hakikatnya, untuk mencari wanita yang memiliki satu ciri pun sudah cukup sukar.

amad said...

salam, hehe

Linda said...

Kalau lelaki idaman mcam mana pula? Dekat http://ayatmanis.com ada benda2 ni

Shamir Adnan said...

Salam saudara/saudari... bagaimana boleh saya hubungi ?

Zil-Ihsan said...

Nabi mengatakan: Wanita dikahwini kerana empat (4) perkara; harta, keturunan, kecantikan dan agama. Maka pilihlah kerana agama agar kamu bahagia.
Dalam agama ada kebaikan empat perkara; Tauhid, aqidah, fiqh & kebaikan akhlak.

Lantaran itu, lelaki diminati juga kerana empat perkara; harta, kekacakan, keturunan & agama. Maka jadikanlah agama sebagai utama. Agama sebenarnya ada pada didikan akhlak. Tiadalah seorang itu menjadi beragama sehingga ilmunya dan akhlaknya disertakan.